| OTÁZKA | TEXT OTÁZKY | STRANY |
|---|---|---|
| 1. CÍLE ŠKOLY | ||
| ŽÁDOUCÍ CÍLE ŠKOLY | ||
| R2 | Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? | 1 - 4 |
| U1 | Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? | 2 - 4 |
| 2Z13 | Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? | 3 - 4 |
| JAK SE ŠKOLE DAŘÍ CÍLE NAPLŇOVAT? | ||
| R17 | Posuďte, do jaké míry je vaše dítě schopno následujících činností. | 5 - 7 |
| U7 | Posuďte, do jaké míry jsou žáci schopni následujících činností. | 6 - 7 |
| 2. ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM | ||
| R7 | Dostali jste od školy nějaké informace o probíhající reformě základního školství? | 8 |
| R8 | Máte zájem dozvědět se o těchto změnách víc? | 9 - 10 |
| U26 | Považujete přechod ke školním vzdělávacím programům za krok správným směrem? | 11 |
| 3. VÝBĚR ŠKOLY | ||
| R1 | Podle čeho jste se především rozhodovali při výběru školy, kterou vaše dítě navštěvuje? | 12 |
| 4. SPOKOJENOST SE ŠKOLOU | ||
| R27 | Doporučili byste svoji školu svým přátelům, pokud by hledali školu pro své dítě? | 13 |
| U11 | Jste rád(a), že učíte právě na téhle škole? | 14 |
| U10 | Kolik bodů byste udělil (a) škole za její atmosféru a vnitřní klima? | 15 |
| 1Z18 | Jakou známkou bys ohodnotil(a) školu? | 16 |
| 2Z1 | Jsi rád(a), že můžeš chodit právě do téhle školy? | 17 - 18 |
| 1Z1 | Líbí se ti u nás ve škole? | 19 |
| 1Z2 | Těšíš se ráno na něco nebo na někoho ve škole? | 20 |
| U25 | Mít možnost vrátit se na začátek a rozhodnout se znovu - stal(a) byste se opět učitelem(kou)? | 21 |
| R19 | Existuje nějaká vzdělávací oblast, předmět, skupina předmětů, na níž by se podle vás měla škola více zaměřit? | 22 |
| 5. KVALITA A FORMA VÝUKY | ||
| KVALITA VÝUKY | ||
| R12 | Jak hodnotíte celkově kvalitu výuky v této škole? | 23 - 24 |
| U2 | Kolik bodů byste udělil škole za kvalitu výuky? | 25 |
| R13 | Myslíte si, že existují velké rozdíly v přístupu jednotlivých učitelů k výuce? | 26 |
| U3 | Myslíte si, že existují velké rozdíly v přístupu jednotlivých učitelů k výuce? | 26 |
| U27 | Které nedostatky pociťujete ve své vlastní práci? | 27 |
| U28 | Co se vám ve vaší práci v současné době především daří? | 28 |
| NÁROČNOST UČENÍ | ||
| U9 | Jsou žáci učením přetěžování? | 29 |
| R20 | Je vaše dítě učením přetěžováno? | 29 |
| JAK VÝUKA PROBÍHÁ | ||
| 1Z10 | Můžeš si vybrat při vyučovací hodině práci či cvičení podle sebe? | 30 |
| 1Z12 | Pracujete v hodinách i ve skupinkách? | 31 |
| 2Z16 | Jak často se stane, že v podstatě celou hodinu jenom posloucháte nebo si zapisujete to, co vám učitel/ka vykládá? | 32 |
| 2Z20 | Jak často během hodin pracujete na řešení nějakého problému ve skupinkách nebo v týmech? | 33 |
| 2Z21 | Jak často si místo toho, aby vám všechno řekl(a) učitel(ka), odpovídáte na některé vaše otázky sami tak, že si hledáte odpovědi v knihách, na internetu, v časopisech atd.? | 34 |
| 2Z22 | Jak často diskutujete v hodinách ve třídě o vašich názorech na věci, o kterých se učíte, na knížky, které čtete, na aktuální události atd.? | 35 |
| 2Z15 | Stává se ti, že se něco učíš nazpaměť, přestože vlastně moc nevíš, co to znamená? | 36 |
| 2Z18 | Snaží se učitelé o to, aby vás učení bavilo a bylo pro vás zajímavé, aby ses nenudil? | 37 |
| 2Z14 | Když něco během hodiny nevíš, nestihneš, nebo se ti něco nezdá na výkladu, kolika učitelům to řekneš bez obav, že se naštvou, vynadají ti nebo tě kvůli tomu zesměšní? | 38 |
| 2Z7 | Ptají se tě učitelé na tvůj názor na výuku - například co bys chtěl(a) dělat, která činnost v hodině tě nejvíce zaujala,jak se ti hodina líbila atd.? | 39 |
| 1Z11 | Baví tě to, o čem se ve škole učíte? | 40 |
| U6 | Máte od svých žáků dostatek informací o tom, jak komu z nich vyhovuje váš způsob výuky? | 41 |
| 1Z9 | Nechá tě paní učitelka nebo pan učitel říci, co si myslíš – svůj názor? | 42 |
| 2Z17 | Co je pro tebe osobně největší překážkou, abys dosahoval lepších výsledků? | 43 |
| U4 | Co je podle vašeho názoru pro významnou část žáků největší překážkou k dosažení lepších výsledků? | 44 |
| R15 | Co podle vás především brání vašemu dítěti v dosahování lepších výsledků? | 45 |
| 2Z19 | Jakými aktivitami bys doplnil(a) výuku, protože by ti pak připadala zajímavější a asi by tě více bavila? | 46 |
| R16 | Kterou z následujících aktivit byste preferovali na úkor klasických hodin výuky? | 47 |
| VOLITELNÉ PŘEDMĚTY | ||
| 2Z12 | Vyhovuje ti počet volitelných předmětů ve tvém rozvrhu? | 48 |
| R18 | Jste spokojeni s nabídkou volitelných předmětů? | 49 |
| OBLÍBENÉ PŘEDMĚTY | ||
| 2Z23 | Které předměty patří mezi tvé oblíbené? | 50 - 51 - 52 - 53 |
| 1Z16 | Zaškrtni nejvíce 3 předměty, které patří mezi tvé oblíbené | 58 - 59 - 60 - 61 - 62 |
| NEOBLÍBENÉ PŘEDMĚTY | ||
| 2Z24 | Které předměty patří mezí tvé neoblíbené? | 54 - 55 - 56 - 57 |
| 1Z17 | Zaškrtni nejvíce 3 předměty, které máš nejmíň rád | 63 - 64 - 65 - 66 - 67 |
| 6. HODNOCENÍ | ||
| R22 | Který způsob hodnocení považujete za nejvhodnější? | 68 |
| R21 | Myslíte si, že je vaše dítě hodnoceno objektivně? | 69 |
| 2Z25 | Máš možnost hodnotit ve škole své vlastní výkony a vystoupení nebo vystoupení svých spolužáků? | 70 |
| R14 | Hodnotí učitelé vaše dítě hlavně za jeho encyklopedické znalosti? | 71 |
| U5 | Kolik vašich žáků by podle vás výrazně polevilo ve svém úsilí, kdyby se dozvěděli, že nebudou dostávat jiné známky než jedničky nebo dvojky? | 72 |
| U8 | Myslíte si že je potřeba brát při klasifikaci v úvahu rovněž kázeň žáků v hodinách? | 73 |
| 7. VZTAHY | ||
| UČITELÉ – ŽÁCI | ||
| 2Z5 | Máš pocit, že s tebou učitelé jednají fér – např. drží dané slovo, splní to, co slíbí, hodnotí tě objektivně atd.? | 74 |
| U13 | Chovají se podle vás učitelé k žákům korektně a berou je jako své partnery? | 75 |
| 2Z6 | Máš výhrady k tomu, jak se někteří tvoji spolužáci chovají k učitelům? | 76 |
| U14 | Máte vážné výhrady k chování žáků k učitelům? | 77 |
| 1Z3 | Poradí a pomůže ti paní učitelka nebo pan učitel, když potřebuješ? | 78 |
| 1Z4 | Můžeš se s prosbou o pomoc obrátit na všechny učitele? | 79 |
| ŽÁCI – ŽÁCI | ||
| 2Z8 | Jaké jsou celkově vztahy mezi žáky ve vaší třídě? | 80 |
| U15 | Jak byste celkově zhodnotil(a) převažující vztahy mezi žáky vaší školy? | 81 |
| R24 | Jaké jsou, podle vás, v převažující míře vztahy mezi žáky školy? | 82 |
| 1Z5 | Máš ve třídě kamarády? | 83 |
| 1Z6 | Chovají se děti u vás ve třídě k sobě hezky? | 84 |
| UČITELÉ – UČITELÉ | ||
| U12 | Spolupracují spolu učitelé při plánování výuky a její realizaci dostatečně? | 85 |
| RODIČE – UČITELÉ | ||
| R4 | Jste spokojeni s tím, jak se k vám učitelé chovají, respektují vás a vaše názory? | 86 |
| RODIČE – ŽÁCI | ||
| 1Z15 | Pokud máš ve škole nějaký problém, svěříš se rodičům? | 87 |
| VEDENÍ – UČITELÉ | ||
| U21 | Cítíte, že vedení oceňuje vaši práci? | 88 |
| U23 | Máte vy osobně reálnou možnost zasahovat do rozhodnutí, které se týkají chodu školy a její budoucnosti? | 89 |
| VEDENÍ ŠKOLY | ||
| U22 | Jste spokojen/a s organizací chodu a řízením školy? | 90 |
| R3 | Jste spokojeni s tím, jak je vaše škola řízena? | 90 |
| 8. BEZPEČNÉ A ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ ŠKOLY | ||
| R23 | Zažívá vaše dítě ve škole nebo kvůli ní strach? | 91 |
| 1Z8 | Zaškrtni všechno, čeho se bojíš | 92 - 93 - 94 - 95 - 96 |
| 2Z2 | Je ve škole důvěryhodná osoba, o níž víš, že se na ni můžeš obrátit s problémem nebo se žádostí o důvěrnou radu? | 97 |
| R25 | Znepokojovalo vás někdy chování některých žáků školy k vašemu dítěti? | 98 |
| 9. SPOLUPRÁCE | ||
| U20 | Mají ve vaší škole rodiče reálnou možnost ovlivňovat chod školy a její budoucnost? | 99 |
| R11 | Máte v této škole vy jako rodiče reálnou možnost ovlivňovat její chod a rozhodování o její budoucnosti? | 99 |
| U18 | Považujete stávající úroveň spolupráce rodiny a školy za vyhovující? | 100 |
| R9 | Považujete stávající úroveň spolupráce rodiny a školy za vyhovující? | 101 |
| U17 | Zajímají se rodiče dostatečně o práci a chování svých dětí ve škole? | 102 |
| 1Z7 | Navštěvují rodiče vaše školní akce – besídky, výstavy, akademie? | 103 |
| R5 | Jste dostatečně informováni o dění ve škole? | 104 |
| R6 | Vyhovuje vám způsob, jakým se můžete v současné době informovat o dění ve škole a termíny, v nichž se můžete informovat? | 105 |
| 2Z10 | Myslíš si, že kdyby sis na něco u vás ve škole stěžoval(a) – např. na učitele, metody výuky, nespravedlivá rozhodnutí atd. - mohlo by ti to nakonec způsobit ještě více problémů? | 106 |
| 2Z11 | Zkus se zamyslet nad svými zkušenostmi a nad zkušenostmi svých spolužáků – máš pocit, že když někdo chce u vás ve škole něco změnit, např. výzdobu ve třídě, téma besedy, průběh výuky atd., je nějaká šance, že se mu to povede? | 107 |
| U19 | Do kterých oblastí života školy by rodiče raději zasahovat neměli? | 108 |
| R10 | Máte zájem spolupodílet se na? | 109 |
| U16 | Do kterých oblastí života školy by žáci raději zasahovat neměli? | 110 |
| 10. MATERIÁLNÍ ZÁZEMÍ | ||
| R26 | Jste spokojeni s materiálním zázemím školy? | 111 |
| U24 | Jste spokojen s materiálním zázemím vaší školy? | 112 |
| 2Z27 | Líbí se ti prostředí ve škole? | 113 |
| 11. ŠKOLNÍ NEJ | ||
| R28 | Čeho si na vaší škole nejvíce vážíte? | 114 - 116 |
| R29 | Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co vám na vaší škole nejvíce vadí? | 115 - 116 |
| U29 | Čeho si na vaší škole nejvíce vážíte? | 117 - 119 |
| U30 | Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co vám na vaší škole nejvíce vadí? | 118 - 119 |
| 2Z28 | Čeho si na vaší škole nejvíc vážíš? | 120 - 122 |
| 2Z29 | Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co ti na vaší škole nejvíce vadí? | 121 - 122 |